WTZ Biała Podlaska - Wydarzenia

WTZ na Litwie

Wakacje to czas odpoczynku i dalekich podróży. Uczestnicy i pracownicy Warsztatu Terapii Zajęciowej Ośrodka „Misericordia” Caritas spędzili ostatni tydzień wakacji na Litwie. W środę 26 sierpnia skoro świt wyruszyliśmy w długą drogę do Kowna na spotkanie z niezastąpionym przewodnikiem wypraw po Litwie Waldemarem Szelkowskim. Opowieściom o pięknych zabytkach tego miasta nie było końca.

W godzinach wieczornych grupa dotarła do Szydłowa, gdzie dzień zakończyliśmy Mszą Święta w urokliwej Kaplicy Objawień Matki Boskiej Szydłowieckiej. Kolejny dzień to podróż do Pałangi, w drodze zwiedziliśmy niesamowitą Górę Krzyży oraz Klasztor Bernardynów w Cytowaniach. Wieczorem dotarliśmy do celu naszej podróży, Pałągi. Po kolacji, mimo zmęczenia, czym prędzej udaliśmy się na spacer po molo oraz brzegiem Bałtyku. Trochę wiało, ale to nie było przeszkodą, aby ochlapać się morską wodą. To był wspaniały wieczór.Kolejny dzień to zwiedzanie Mierzeji Kurońskiej oraz starówki w Kłajpedzie, starych osad rybackich Neringi i Nidy oraz najstarszego półwyspu Judokrante gdzie znajduje się Góra Czarownic. Największe wrażenie zrobił na nas występ delfinów czarnomorskich w Delfinarium. Przed ostatni dzień naszego pobytu to spokojny spacer po Pałandze, podziwianie Pałacu Tyszkiewiczów w pięknym Ogrodzie Botanicznym oraz zwiedzanie Muzeum Bursztynów. Popołudnie to czas spędzony na plaży, gdzie zażywaliśmy kąpieli słonecznych a odważni również morskich. Plażowanie zakończyliśmy piknikiem na plaży, gdzie kanapki smakowały wyśmienicie. Wieczór to czas spaceru po deptaku, zakupów pamiątek a także wieczoru przy muzyce w hotelowym ogródku. Ostatni dzień to podróż do domu. W drodze mieliśmy okazję spacerować po Kiejdanach, stąd udaliśmy się w drogę do Augustowa na obiad w osławionym „Albatrosie”. Wieczorem, zmęczeni ale bardzo szczęśliwi wróciliśmy do domów, gdzie jeszcze do późnych godzin nocnych dzieliliśmy się wrażeniami z ostatnich dni. Litwa jest piękna, zagadkowa i urokliwa.